Хятадын бага ангийн хүүхдүүдийн “Nap Time”

Хятадад бага ангийн сурагчид өдрийн хоолны дараа заавал унтдаг. Өдрийн унтлагын хөтөлбөр олон жилийн турш хэрэгжиж ирсэн бөгөөд сүүлийн жилүүдэд улам боловсронгуй болж байна. Энэ нь зүгээр нэг амралтын цаг биш, харин хүүхдийн эрүүл өсөлт, сурах чадвар, сэтгэлзүйд эерэгээр нөлөөлдөг сургалтын бодлогын нэг хэсэг юм.

Уламжлалт үндэс

Өдрийн унтлагын соёл Хятадын эртний анагаах ухаан, амьдралын хэв маягаас улбаатай. “Хуанди Нэйжин” хэмээх эртний анагаах ухааны зохиолд өдрийн дунд богино хугацаанд амарч унтах нь хүний биед yin-yang тэнцвэрийг хадгалахад чухал гэж тэмдэглэсэн байдаг.

Орчин үеийн сургуулийн хөтөлбөрт

20-р зууны эхэн үеэс Хятадын боловсролын тогтолцоонд өдрийн унтлагыг албан ёсоор нэвтрүүлж эхэлжээ. Сурагчид үдийн хоолны дараа ангидаа ширээн дээрээ толгойгоо тавьж эсвэл сургуулийн бяцхан унтлагын өрөөнд амарч хэвших болсон нь өнөөг хүртэл үргэлжилж байна.

Бодлогын түвшинд дэмжигдэх нь

Сүүлийн жилүүдэд энэ соёлыг илүү зохион байгуулалттай хэрэгжүүлэхийг төрөөс шаардаж эхэлсэн.

  • 2021 онд Хятадын Боловсролын яам бүх бага сургуулиудад сурагчдад зориулсан өдрийн унтлагын орчин бүрдүүлэхийг зөвлөмж болгосон.

  • 2024 онд Жэжян мужийн Ханчжоу хотын Цяньтан дүүрэг “хүүхдүүд ширээн дээрээ сууж бус, хэвтэж унтах ёстой” гэсэн шинэ журам гаргаж, бүх бага сургуульд зориулалтын унтлагын тавилга (ширээ-сандлын комбо, жижиг гудас) байрлуулж эхэлжээ.

Эрүүл мэнд, суралцах чадварт нөлөө

Эрдэмтдийн судалгаагаар 30–40 минутын өдрийн унтлага нь:

  • Хүүхдийн анхаарал төвлөрлийг сайжруулж, хичээлд идэвхтэй оролцох чадварыг нэмэгдүүлдэг

  • Сэтгэл санааг тогтворжуулж, ядрах, цочромтгой болох асуудлыг бууруулдаг

  • Өсөлтийн гормоны ялгаралтыг дэмжиж, биеийн хөгжилд эерэгээр нөлөөлдөг

Эцэг эхчүүд ч мөн адил энэ бодлогыг дэмжиж, хүүхдүүдээ илүү тухтай унтах орчинтой байлгахыг шаардаж байгаа бөгөөд зарим хотод бүр сурагчдын хувийн жижиг “nap pod” түрээсийн үйлчилгээ хүртэл бий болж байна.