Gen Z архины хэрэглээгээ 20–30%-иар бууруулсан нь олон улсын судалгаагаар нотлогдсон байна
-
Их Британид 16–25 настай залуусын 26% нь архи хэрэглэдэггүй
-
АНУ-д 18–34 насны архины хэрэглээ 2001–2003 оны 72%-аас 2021–2023 онд 62% болж 10 нэгжээр буурсан
Архийг орлох шинэ соёл, шинэ үеийн сэтгэлгээ
Өмнө нь баар, клуб бол залуусын “амьдралын төв” мэт ойлгогддог байлаа. Харин Gen Z-ийн хувьд энэ огт өөр. Тэдний олонх нь спирттэй уух зүйлээс зайлсхийдэг, зарим нь бүр огт амсч ч үзээгүй! Яагаад вэ?
1. “Согтуу байхаас ичдэг” үе
Gen Z-ийн 64% нь архи ууснаар учирч болзошгүй сөрөг үйлдэл, эвгүй бичлэг, үр дагаврыг хамгийн түрүүнд боддог байна. Тэд цахим орчинд хяналттай байхын тулд ухаантай, ухаалаг байхыг эрхэмлэдэг.
📱 “TikTok-д согтуу бичлэг гарахыг хүсэхгүй байна” – Gen Z
2. “Архи уухаар мөнгөө үрнэ гэж үү?”
Залуусын хувьд мөнгө бол кофе, ном, аялал — харин архинд зарцуулах ёсгүй зүйл.
-
АНУ-д Gen Z-ийн 40% нь "архи бол шаардлагагүй тансаглал" гэж үздэг.
-
Их Британид 16–25 насныхны 26% нь архи огт хэрэглэдэггүй.
3. "Mocktail", kombucha, mushroom latte?
Gen Z уух зүйлсдээ ч шинэлэг.
-
Спиртгүй шар айраг, mocktail (архигүй коктейль)
-
Kombucha, mushroom shots — пробиотик, дархлаанд ээлтэй ундаанууд
Тэд “уух” гэхээсээ илүү “биед сайн зүйл уух” сонголтыг хийдэг.
4. “Sober-curious” буюу өөрийгөө таньж эхэлсэн үе
“Sober-curious” гэдэг нь согтууруулах ундаа хэрэглэхгүй байхыг туршиж үзэх, сонирхох гэсэн санаа.
Энэ бол хориг биш. Зүгээр л “би согтуу байхгүйгээр өөрийгөө илүү мэдэрч чадах уу?” гэсэн сорил.
Тэд сэтгэл зүй, санхүү, нийгмийн имиж, биеийн эрүүл мэнд гээд бүхий л талаасаа архиас холдох шийдвэрийг ухамсартайгаар гаргаж байна.